Studencka Warszawa | Miasto bez tajemnic dla studentów

cze/12

19

Hantle

hantleKażdy kulturysta wie, jak ważne są odpowiedni ćwiczenia rzeźbiące ręce. Pięknie wyrzeźbiony biceps i triceps jest marzeniem niejednego mężczyzny, jednakże osiągnięcie upragnionego wyglądu wymaga sporo ćwiczeń. Nie są to bynajmniej ćwiczenia lekkie i przyjemne, lecz siłowe i nie każdy może się ich podjąć. Jednak odpowiednie kształtowanie mięśni nie musi być tak siłowe jak zdaje się większości ludzi. Można trenować z małym obciążeniem, jedynie lekko poprawiając i zarysowując kształt mięśni rąk. Oczywiście dla każdego coś innego, dlatego nie uogólniajmy ćwiczeń z hantlami jako tych stricte siłowych, bowiem mogę one posłużyć także w aerobiku! Tak, hantelki do aerobiku są lekkie i pokryte odpowiednimi materiałami, po to, aby zapewnić bezpieczeństwo trenującym. Żeliwne hantle dla kulturystów czy obciążniki na ciężary zdecydowanie różnią się od tych używanych do ćwiczeń dynamicznych. Są dostosowane do treningu wymagającego użycia nie lada siły. Co więcej o hantlach?

To typowy sport mężczyzn. Nie trudno dostrzec na siłowni panów wyciskających na klatę ogromy ciężar, czy też takich siedzących na ławce z potężną hantlą w dłoni. Hantle są popularne także z tego względu, że można z łatwością używać ich w domu, nie zajmują wiele miejsca i są one w przystępnych cenach praktycznie dla każdego kto chce wyrzeźbić swoje ręce. Przed zakupem hantli sprawdź jakie będą dla ciebie najbardziej odpowiedni i dostosuj je pod swoje umiejętności.

Trening hantlami dopasuj do swojej sylwetki i stopnia zaawansowania w tego typu sporcie. Osoby zaczynające przygodę z hantlami powinny stopniowo zwiększać ciężar. Na siłowni trenujcie tylko i wyłącznie pod okiem trenera, który dopasuje wam obciążenie i czas treningu, a także rozpisze ilość i intensywność treningu w ciągu tygodnia. Pamiętajcie, że przed każdym ćwiczeniem, tym bardziej siłowym powinniście odbyć solidną rozgrzewkę, bowiem nierozgrzane mięśnie, a także układ kostny mogą ulec ciężkiej kontuzji. Zbyt duże obciążenie na nierozgrzany organizm powoduje niestety dużo więcej szkody niż pożytku i może doprowadzić do zerwać mięśni, uszkodzeń i pęknięć kości oraz stawów. Tylko stopniowy i rozważny trening pozwoli wam przybliżyć się do wymarzonej sylwetki. Jeśli już osiągniecie wyznaczony sobie cel nie rezygnujcie z treningów, to pozwoli wam zachować wciąż taki sam poziom rzeźby mięśni. Treningi nie muszą być tak częste i intensywne, ale powinny być regularne.

Osoby chcące trenować z lekkimi hantlami powinny zakupić te o masie 0,5 do 1kg, można stosować je do biegów a także aerobiku. Doskonale kształtują zarys i wzmacniają mięśnie rąk.

·

Komentowanie wyłaczone.

<<

>>

Szablon: devolux.nh2.me tłumaczenie: WordpressPL